VÉSZHELYZET ESETÉN ÉRTESÍTENDŐ TELEFONSZÁM
Az okmány tulajdonosának lehetősége van arra, hogy vészhelyzet esetén értesítendő telefonszámot adjon meg. Az igazolvány tárolóelemén rögzíthető két olyan telefonszám, amelyet értesítenek a hatóságok, ha az okmány tulajdonosát baleset éri, vagy olyan egészségügyi állapotba kerül, amikor önállóan nem képes értesíteni a hozzátartozóit. Korábban csak személyesen volt lehetőség erre a rendelkezésre, azonban már elektronikus ügyintézés keretein belül is megadhatjuk vagy módosíthatjuk az okmányhoz tartozó értesítési telefonszámokat.
A szolgáltatás az Okmányok és Személyazonosító igazolvány menüpontban, vagy az alábbi linkre kattintva érhető el.
A vészhelyzet esetén értesítendő telefonszámmal kapcsolatos ügyintézéshez bejelentkezés szükséges, amely történhet Ügyfélkapun keresztül, telefonos azonosításra vonatkozó szolgáltatás vagy eSzemélyi használatával. Az utóbbihoz szükséges kártyaolvasó eszköz, valamint a személyazonosító igazolványához tartozó PIN kód megadása is.
SZOLGÁLTATÁSAZONOSÍTÓ
Szintén újdonság az eSzemélyivel elérhető szolgáltatások körében a közösségi közlekedési funkció.
A 2016. november 14-től kiállított személyazonosító igazolványokon lévő chipeken már a speciális szolgáltatásazonosító is telepítve van, amely lehetővel teszi a közösségi közlekedési rendszerek fejlesztésével létrejövő elektronikus jegyrendszerben a személyazonosító igazolvány használatát.
A szolgáltatásazonosító telepítésére vagy frissítésére már elektronikus úton is lehetőség van. Az ügyintézés az alábbi linken érhető el, amelyhez bejelentkezést követően szintén szükséges a kártyaolvasó eszköz és az igazolványhoz tartozó PIN kód megadása is.
Az eSzemélyi okmánnyal és a hozzá tartozó szolgáltatásokkal kapcsolatos bővebb tájékoztatás a https://eszemelyi.hu oldalon érhető el.