Az állami közjegyzők levéltárban elhelyezett iratanyagából hagyatéki alapiratok hiteles másolatának kiadása, valamint a tanácsok és önkormányzatok illetékes szerve által felfektetett hagyatéki leltárak hiteles másolatban történő kiadása jellemzően póthagyatéki eljárás lefolytatása céljából kizárólag hivatalos szervek (közigazgatási szervek, jogszolgáltatási szervek, önkormányzatok, közjegyzők stb.) részére.v
Az ügyben érintett hivatalos szerv (közigazgatási szervek, jogszolgáltatási szervek, önkormányzatok, közjegyzők stb.), amelynek valamilyen jogos érdeke fűződik az adott információ megszerzéséhez.
A levéltári adatigényléshez előzetesen űrlapot kell kitölteni. Az űrlap elérhető az Ügyintézés indítása gombra kattintva. Az elektronikus ügyintézés biztosítására kötelezett szervek csak elektronikus űrlapon nyújthatják be adatigénylésüket.
Az ügyintézési határidő 30 nap.
Csatolandó dokumentumok: az elhunyt halálát tanúsító irat (pl. halotti anyakönyvi kivonat).
Illetékfizetési kötelezettség nem áll fenn.
Emberi Erőforrások Minisztériuma/jogorvoslatra bírósági úton van lehetőség.
Panasz benyújtására van lehetőség a Magyar Nemzeti Levéltárhoz benyújtott adatigényléssel kapcsolatban az ugyfelszolgalat@mnl.gov.hu címen.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, a köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről 1995. évi LXVI. törvény 13. § d.); a közlevéltárak és a nyilvános magánlevéltárak tevékenységével összefüggő szakmai követelményekről 27/2015. (V. 27.) EMMI rendelet 47. §, az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény. A hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény 16. §., a 27/2015. (V.27.) EMMI rendelet 47. § szerinti másolat készítése.
MNL ÜSZ