Tájékoztatás a határon átnyúló egészségügyi ellátások igénybevételével kapcsolatos jogokról, a panasztételi és jogorvoslati eljárásokról, a szolgáltatások elérhetőségéről.
Amennyiben kérdése, kérése van, azt e-mailben, telefonon, postai úton vagy személyesen, magyar vagy angol nyelven juttathatja el a nemzeti kapcsolattartó ponthoz.
A Nemzeti Kapcsolattartó Pont a postai, vagy elektronikus úton érkező kérdéseket legkésőbb 2 munkanapon belül válaszolja meg. Ennek során előfordulhat, hogy a Nemzeti Kapcsolattartó Pont kiegészítő információkat kér öntől.
Amennyiben az Nemzeti Kapcsolattartó Pont nem rendelkezik hatáskörrel a kérdés megválaszolásában, a megkeresést legkésőbb 2 munkanapon belül továbbítja azon szervezethez, amelyik hatáskörrel és/vagy illetékességgel rendelkezik az ügyben, és erről az ügyfelet tájékoztatja.
A telefonon és személyesen feltett kérdések megválaszolása vagy azonnal történik, vagy a válaszhoz szükséges információk beszerzése után, legkésőbb 15 munkanapon belül.
A határon átnyúló egészségügyi ellátások igénybevételével kapcsolatos jogokra vonatkozó tájékoztatás, kérések továbbítása ingyenes.
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Integrált Jogvédelmi Szolgálat
Nemzeti Kapcsolattartó Pont
Cím: 1134 Budapest, Tüzér u. 33-35.
Határon átnyúló egészségügyi ellátások igénybevételével kapcsolatos jogokról érdeklődni lehet:
Telefonon:
Magyarországról: 06-80-620-600 (zöld szám)
Külföldről: +36-20-999-0025
E-mailben:
Levélben:
1365 Budapest Pf.: 646
Személyesen:
Előzetes időpont egyeztetés alapján minden héten pénteken 10:00 és 12:00 között a Nemzeti Kapcsolattartó Pont irodájában, 1134 Budapest, Tüzér u. 33-35.
A határon átnyúló egészségügyi ellátással kapcsolatos ügyintézés nem közigazgatási eljárás, döntés nem születik, az ügyintézéssel kapcsolatos panasszal az IJSZ központjához lehet fordulni.
+36-1/8969-000
A nemzeti kapcsolattartó pont eljárási nyelve magyar és angol.
Az Integrált Jogvédelmi Szolgálatról szóló 381/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet
EMMI IJSZ